Firma

Wasze treści w social mediach, a zwiększanie sprzedaży

Obecne trendy wśród społeczności internetowej są dość mocno sprecyzowane. Nastawiamy się na treści fotograficzne, jak i wideo i właśnie takie są tworzone najczęściej. Wzrok odbiorcy właśnie na takich rzeczach pozostaje najdłużej.

Jakie mamy możliwości

Żyjemy w czasach, gdy marketing internetowy stawia przed nami nieograniczone możliwości. Rynek reklamowy, dotąd ograniczający się głównie do gazet, czy telewizji zyskał nowe możliwości przekazu, praktycznie nieograniczone. Treści reklamowe, można obecnie umieścić prawie wszędzie w internecie i większość portali oferuje taką możliwość. Zarówno twórcy internetowi, tworząc filmy reklamowe, jak i agencje marketingowe, starają się dopasować marketing do potrzeb zarówno klienta jak i producenta towaru bądź usługi. Targetowanie odbiorców sprawiło, że są oni w stanie mocno zawęzić grono widzów reklamy, do konkretnie sprecyzowanych ludzi, przez co nie będzie ona wyświetlana przypadkowo każdemu, tylko będzie dokładnie wymierzona na konkretny cel i efekt. Pozwala to również znacząco obniżyć koszty takiej promocji.

By dotrzeć do klienta nie wystarczy zwykłe chwytliwe hasło, trzeba przykuć wzrok i zatrzymać go na tyle długo by zainteresować treścią. Treści obecnie są tworzone samodzielnie, bądź zlecane do wykonania specjalistom. To co wydaje się chwytliwe dla nas, nie koniecznie będzie najlepiej odbierane przez społeczności, dlatego warto przemyśleć nad współpracą z twórcami treści, którzy mają w tym zakresie odpowiednią wiedzę. Sesje zdjęciowe, fotografie produktowe i inne zdjęcia wykonane przez studio fotograficzne mogą okazać się dobrze zainwestowanymi pieniędzmi w promocje, która zwróci się z nawiązką. Nie od dziś wiadomo, że ludzie kupują oczami, a nie rozsądkiem.

Zaplanuj budżet

Koszty reklamy w social mediach bywają bardzo zróżnicowane, a na ich koszt wpływa wiele czynników, takich jak branża, konkurencja, wspomniane wcześniej targetowanie, czyli nic innego jak szacunkowa liczba odbiorców naszej treści, częstotliwość jej wyświetlania, czy choćby miejsce docelowe gdzie publikujemy naszą reklamę. To ostatnie ma ogromny wpływ na jej koszty, z uwagi na popularność serwisu lub osoby prezentującej nasze produkty.

O tym się mówi

Marketing szeptany w social mediach to również jedna z możliwości ogłaszania naszych usług, a w dodatku całkowicie darmowa. Grupy i podgrupy o określonej tematyce, to określone już tematycznie grono odbiorców, do których może potencjalnie trafić nasz produkt. Przykładem mogą być grupy o tematyce ślubnej, gdzie wiele osób szuka polecanych usługodawców, bądź elementów wystroju sali. Kamerzysta na wesele, dj, katering itp. mogą dodać swoje ogłoszenie, bądź poprosić byłych klientów, by ci polecali ich usługi jeśli byli z nich zadowoleni. Stopniowo bardziej rozpoznawalna marka i usługa polecana jest przecież coraz częściej z ust do ust.

Social media i kontakt z klientem.

Bezpośrednia rozmowa zawsze jest najlepszą formą kontaktu z drugą osobą, a teraz jest to jeszcze prostsze dla obu stron. Nie każdy przepada za kontaktem telefonicznym, więc ma możliwość pisemnie rozwiać swoje wątpliwości, a sprzedający poprzez pewną automatyzację zapytań i odpowiedzi, jest w stanie szybko odpowiedzieć na prawie każde otrzymane zapytanie. Automatyczne wysłanie oferty, czy dostęp do portfolio niewątpliwie ułatwią podjęcie decyzji i pozyskanie nowego klienta.