Motoryzacja

Ford Mustang Mach-E – niezbędne informacje!

Mustang Mach-E to pierwszy w pełni elektryczny samochód marki Ford. Wzbudził on wiele emocji, gdyż każdemu z nas słynne Mustangi kojarzyły się z pięknym muscle carem. Wbrew pozorom jednak Mustang Mach-E osiągnął ogromny sukces sprzedażowy i w dalszym ciągu jest pożądany przez wiele osób. Do wyboru jest kilka wersji silnikowych tego wozu, które różnią się od siebie mocą oraz zasięgiem. Samochód ten jest naprawdę unikatowy, dlatego warto bliżej go poznać!

Platforma Mustanga Mach-E – co warto wiedzieć?

Tesla Model 3 to samochód, który w pewnym stopniu przetarł szlaki, jeśli chodzi o samochody elektryczne. Aktualnie wybór jest już naprawdę duży, a jednym z bardziej interesujących modeli jest w tym segmencie Mustang Mach-E. Samochód ten został stworzony na bazie platformy Global Electrified 1. To w dużym stopniu zmodyfikowana wersja podwozia C2, jaka była wykorzystywana w takich samochodach, jak Focus czy Kuga. Mustang Mach-E dostępny jest w wersji z napędem na cztery koła lub wyłącznie tylną oś. Jak się można zatem domyślić, wybierać można także pośród różnych opcji względem zasięgu oraz mocy. Wszystko to jest spowodowane wyżej wspomnianą platformą, która została w pełnie dostosowana do samochodu elektrycznego.

Wersje silnikowe – przekonaj się co Mustang Mach-E ma pod maską!

W przypadku wersji z napędem na tylną oś mamy do dyspozycji synchroniczną jednostkę napędową chłodzoną olejem z magnesem trwałym. Jeśli jednak zdecydujemy się na samochód z napędem na cztery koła, sytuacja będzie wyglądała nieco inaczej. W takim wypadku silniki będą aż dwa. Napęd zostanie uzupełniony przez jednostkę montowaną w linii z przednią osią. Za energię odpowiada litowo-jonowy akumulator, który charakteryzuje się pojemnością 75 lub 98 kWh.

Najbardziej podstawowy układ napędowy Mustanga Mach-E ma 269 KM oraz moment obrotowy na poziomie 430 Nm. W tym wypadku dostępna jest mniejsza bateria mający pojemność 98 kWh, pozwalająca na przejechanie 440 kilometrów. Następna wersja samochodu ma tę samą baterię, aczkolwiek tutaj już dostępny jest napęd na cztery koła. Efektem tego jest także oczywiście większy moment obrotowy – 580 Nm. Co ciekawe, moc tego pojazdu jest jednak niezmienna w porównaniu do poprzedniej wersji. Na samum końcu warto zaznaczyć, że w tym wypadku zasięg jest nieco mniejszy, gdyż wynosi on 400 km.

Mustang Mach-E GT, czyli prawdziwy potwór!

Najmocniejszy Mustang Mach-E to oczywiście wersja GT, która zapewnia kierowcy naprawdę wiele emocji. To topowa wersja, która oferuje nam 480 KM mocy. Wiele osób może stwierdzić, że nie jest to wynik kosmiczny, aczkolwiek pamiętajmy o tym, że mamy tutaj do czynienia z wozem elektrycznym. Co to oznacza? Oczywiście to, że moment obrotowy będzie fantastyczny. Ford nas nie zawiódł, a wersja GT charakteryzuje się 860 Nm. Wszystko to sprawia, że samochód jest niezwykle dynamiczny oraz daje całą masę frajdy z jazdy. Wiele osób w dalszym ciągu nie uznaje tego auta za prawdziwego Mustanga, aczkolwiek kilka minut za kierownicą tego potwora może zmienić absolutnie wszystko!