Firma

Budowa stoiska targowego – wynająć czy kupić wyposażenie?

Uwielbiasz to uczucie – tłum klientów ustawia się w kolejce do Twojego stoiska, kontrahenci są zafascynowani ulepszoną ofertą, w powietrzu unosi się zapach świeżo zaparzonej kawy, wokół toczą się pełne zaangażowania rozmowy handlowe. Na targach jesteś w swoim żywiole. Bierzesz w nich udział dość często, więc rozważasz zakup modułowego stoiska targowego? Podpowiadamy, kiedy warto zdecydować się na wynajem, a kiedy lepiej mieć stoisko eventowe na własność.

Stoisko targowe powinno być najlepszą wersją Twojej firmy w pigułce, wizytówką i nośnikiem reklamowym w jednym, opartym na jasnym, skondensowanym i spójnym przekazie. Właśnie dlatego za każdym razem, gdy decydujesz się na udział w evencie, starannie opracowujesz strategię i design zabudowy wystawienniczej. Chcesz przykuwać uwagę, wyróżniać się na tle konkurencji i skłaniać uczestników wydarzenia do wejścia w interakcję z Twoimi przedstawicielami. Tylko w ten sposób masz okazję dotrzeć do nowych klientów, nawiązać nowe współprace, a także uzyskać bezcenny feedback, który pozwala udoskonalać oferowane produkty lub usługi. Jakie rozwiązanie wybrać – kupić uniwersalne, modułowe stoisko targowe, zainwestować w jednorazowy, autorski projekt, czy wynajmować meble eventowe za każdym razem, gdy zbliżają się targi? Każda z wymienionych propozycji ma swoje wady i zalety.

Trzy sposoby na budowę stoiska targowego

Budowa stoiska targowego, które doskonale spełnia swoje zadanie, może odbywać się na trzy podstawowe sposoby. Pierwszy zakłada udział firmy zewnętrznej, której zlecasz przygotowanie autorskiego projektu zabudowy premium, wraz z rekomendacją najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych. Płacisz za indywidualne rozwiązanie, które zachowujesz na własność i możesz je dowolnie wykorzystywać w przyszłości. Sęk w tym, że ekspozycja dopasowana do jednego eventu, może nie wpisać się w zmieniające się warunki zabudowy i koncepcje strategiczne w przyszłości. Zaletą takiego rozwiązania jest natomiast możliwość stworzenia niepowtarzalnego, designerskiego i niezwykle skutecznego stoiska, w oparciu o innowacyjne technologie, najlepsze materiały oraz w zgodzie z trendami. W cenę wliczone są zazwyczaj usługi dodatkowe, m.in. transport zabudowy, montaż stoisk targowych, a także obsługa techniczna w trakcie wydarzenia.

Co to są modułowe stoiska targowe i dlaczego warto je kupić?

Druga opcja zakłada, że doświadczony producent stoisk targowych przygotowuje na Twoje zlecenie indywidualny system zabudowy wystawienniczej o uniwersalnym charakterze. Modułowe stoiska targowe wykupione na własność są lekkie, łatwe w montażu, na tyle plastyczne, że możesz tworzyć z nich samodzielnie wiele ciekawych i zróżnicowanych systemów, w zależności od rozmachu i rodzaju eventu. Wymienne profile i panele, konfigurowalne systemy wystawiennicze, nowoczesne układy funkcjonalne do wielokrotnego użytku pozwalają za sprawą jednego zestawu budować różnego rodzaju ścianki, ekspozytory, lady, a nawet sufity, obrandowane, zgodnie z identyfikacją wizualną Twojej firmy. W tym wypadku warto mieć zgrany zespół na pokładzie, który wykaże się kreatywnością i talentem w projektowaniu nowych układów, traktując każdy event jak ciekawe wyzwanie.

Kiedy warto zdecydować się na wynajem stoiska targowego?

Trzeci sposób na budowę efektownego stoiska targowego to wynajem systemów wystawienniczych oraz mebli eventowych, a nawet całej, modułowej zabudowy targowej, zgodnie z konkretnym zapotrzebowaniem na dany event. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość skorzystania z opcji: transportu zabudowy na targi, montażu i demontażu systemu, a także zapewnienia obsługi technicznej. Możesz na tym zaoszczędzić czas i pieniądze, a ponadto dostosować projekt zabudowy targowej idealnie do charakteru eventu i zmieniających się warunków rynkowych, jeśli dość rzadko uczestniczysz w targach i innych branżowych eventach. Budowa stoiska targowego z wynajętego sprzętu i mebli wiąże się jednak z pewnymi ograniczeniami. Postaw zatem na minimalizm, spektakularne oświetlenie i profesjonalną ekipę handlowców.